SEO specialisatie

Ik ben gespecialiceerd in het optimalizeren van een web site. Dit betekent dat ik on-page optimaliseer voor zoekmachines. Hiervoor is wel content nodig. Content is tekst, afbeeldingen, video's en andere onderdelen waarvoor een bezoeker uw web site bezoekt. Het is belangrijk dat deze content zo goed mogelijk naar voren komt en begrijpelijk voor zoekmachines. Bijvoorbeeld afbeeldingen zonder een alternatieve tekst. Hierbij hou ik altijd rekening met uw sleutelwoorden. Sleutenwoorden zijn woorden waarvoor u gevonden wil worden. Daarnaast kan ik ook kijken hoe populair deze sleutelwoorden zijn. Het is belangrijk dat mensen daadwerkelijk naar deze sleutelwoorden zoeken of dat mensen op andere sleutelwoorden zoeken, bijvoorbeeld synoniemen. Kortom zonder deze content kan ik weinig doen. Daarom begin ik altijd met content.

Naast het optimaliseren van content vermijd ik ook dubbele web pagina's. Dubbele web pagina's of pagina's die bijna het zelfde zijn kunnen een probleem zijn omdat beide voor de zelfde content ranking. Als deze worden gebundeld dan zal de web pagina beter ranking. Dit heet ook wel consolidatie. 

Mijn specialisatie is daarom op een web pagina. Ik bekijk de web pagina en pas deze aan, zodat zoekmachines de web pagina goed kunnen lezen en begrijpen. Maar ik hou ook rekening met conversie van bezoekers. Immers als u bezoekers krijgt dan is het wel de bedoeling dat deze bezoekers uw producten kopen.

Betekend dit dat mijn web site als eerste voor komt op de zoek pagina van een bepaalde zoekopdracht?

Nee. Zoekmachines personaliseren en localiseren zoek-opdrachten. Dat wil zeggen, dat iemand die op een andere plaats is, andere zoek resultaten krijgt en dat verschillende personen, zeker als men ingelogt is, bijvoorbeeld op Google, kan men andere zoekresultaten krijgen. Personalisatie en localisatie kan ik ook een kans voor u zijn door de lokale Google+ pagina aan te maken en deze te optimalizeren.

Komt mijn web site na personalisatie en localisatie vaker op de eerste plaats?

Dit is moeilijk te bepalen en onmogelijk te voorspellen. Bijvoorbeeld Google gebruikt meer dan 200 signalen om een web pagina te ranken en Google houdt de manier waarop men dit doet geheim. Kortom ik beloof niet dat u op de eerste plaats komt. Maar door de juiste signalen af te geven aan zoekmachines is het zeker mogelijk en zeer waarschijnlijk dat u meer bezoekers krijgt!

Web site review

Ik kan een site review uitvoeren waarbij ik per pagina bekijk wat er aangepast kan worden zodat zoekmachines de web pagina beter kunnen crawlen. Hierbij maak ik een technische overzicht per pagina in een comma separated value bestand die gemakkelijk in een spreadsheet programma te openen is. Zo vermelt ik de HTTP header per pagina. Daarnaast geef ik een korte uitleg en maak ik een lijst van aandachtpunten. Vaak is een review de eerste aanleg waarna u kan bepalen welke onderdelen ik voor u verder kan uitwerken of uitvoeren. Maar u kan de verbeterpunten ook zelf uitvoeren. 

Om een idee te geven over de kosten van een review. Een web site van 20 web pagina's kost € 400,- exclusief BTW en neemt een dag in beslag inclusief begin- en eind gesprek. We kunnen samen een vaste prijs vooraf afspreken of we kunnen een uur tarief afspreken. Waarbij het uurtarief € 50,- per uur is exclusief BTW. 

Deze review is met name bedoeld voor het midden- en kleinbedrijf en relatief kleine web sites. Als u een grote web site heeft dan raad ik meestal aan om aanvullende applicaties in te kopen zodat er meer met schaal kan worden gewerkt waardoor er schaalvoordelen zijn.

Neem contact met ons op, bel ons op (+31) 6 17 03 59 00 of stuur een e-mail op info@idesthost.com

E-boek

Om een idee te krijgen over wat zoekmachine optimalisatie is heb ik een handboek geschreven met de titel Google's Webmaster Tools: teveel informatie en data?

E-boek over Google Webmaster Tools: teveel informatie en data?

Zoekmachine Optimalisatie

Het optimaliseren voor zoekmachines is geen black box. Ik kan u altijd uitleggen wat en waarom ik iets doen. Daarom vraag ik mijn klanten soms om samen naar een bepaalde web pagina te kijken zodat mijn klanten die kennis kunnen gebruiken in de toekomst. Op die manier houdt u de kosten onder druk. Immers met mijn content management product kunt u zelf gemakkelijk uw web site aan passen. Dit geldt ook voor mijn andere web design producten.

Offerte aanvragen

Content management system